reklama

O Bardejove pre Bardejovčanov s Bardejovčanmi

Na vysokej škole študujem medzinárodné podnikanie a okrem iného som sa naučil aj to, aké dôležité je pre ekonomický úspech budovať si dobré meno firemnej či produktovej značky. Bardejov síce nie je firma, ale tak, ako každé iné mesto, ktoré chce byť úspešné, musí si budovať svoj imidž. Bardejov je historické mesto s unikátnym historickým jadrom, ktoré je zapísané aj do zoznamu kultúrneho dedičstva UNESCO, a to tvorí podstatnú časť jeho „značky“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Pred časom sa objavili správy, že Bardejovu údajne hrozí pre výstavbu obchodného centra vyškrtnutie zo zoznamu UNESCO. Veľmi ma to napálilo. Ak by sa to bola pravda, bolo by po dobrej povesti a „značke“ mesta, v ktorom som sa narodil a kde žijem.

Už som chcel písať protestný list mestskému úradu. Kamarát mi však mailom poslal stanovisko Krajského pamiatkového úradu v Prešove. Riaditeľa Eva Semanová v ňom jednoznačne píše, že úrad sa „dôrazne ohradzuje voči uverejneniu informácií, v ktorých sugestívne rezonuje vypísanie Historického jadra mesta Bardejov zo Zoznamu svetového dedičstva UNESCO“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A nielen to. Riaditeľka Semanová jasne uviedla: „Krajský pamiatkový úrad Prešov neinicioval ani nepísal žiadne stanovisko, ktorým by dal podnet na vypísanie Historického jadra mesta Bardejov zo Zoznamu svetového dedičstva UNESCO.“

Keď som si spätne prečítal, čo všetko o tejto údajnej kauze popísali médiá, zistil som zarážajúcu skutočnosť. Nikto necitoval jasné, jednoznačné a nedvojzmyselné vyjadrenia najkompetentnejšej osoby – Evy Semanovej. Prečo?

Niektorí novinári buď píšu o inom Bardejove, v akom žijem ja, alebo je za touto zvláštnou hrou iný záujem. Aký, to zatiaľ neviem. Ale chcem prísť veciam na kĺb.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Klamstvá o vyradení Bardejova zo zoznamu UNESCO ma presvedčili, že by som mal písať o našom meste. Trochu inak ako niektorí novinári. Viac objektívne a menej zaujato.

A hlavne o Bardejove s Bardejovčanmi a pre Bardejovčanov.

Tomáš Bučko

Tomáš Bučko

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vysokoškolský študent, ktorému nie je jedno, čo sa okolo neho deje: v rodnom Bardejove, na Slovensku i vo svete... No a samozrejme, hokej a futbal, to je moje :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu