reklama

Pochybnosti o financovaní kampane Martina Šmilňáka pretrvávajú

Keď som si v Pravde prečítal článok o podozrivom financovaní kampane kandidáta na primátora v Bardejove Martina Šmilňáka, pomyslel som si, že tento pán má veľký problém. Netušil som však, že naň zareaguje plateným inzerátom. Autora článku nazval v množnom čísle „neprajníci“. Ubezpečujem všetkých, že ja nie som nikoho neprajníkom, len mi záleží na tom, aby sa v našom meste a s jeho obyvateľmi hrala čistá hra.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Pán Šmilňák autorovi spomínaného článku vyčíta, že on nemá v Bardejove 10, ale iba 8 bilbordov. Nuž, možno je to pravda, ale ani to nič nemení na fakte, že výroba, vylepenie a prenájom bilbordov na niekoľko mesiacov stojí tisíce eur.

Chcem sa poďakovať Martinovi Šmilňákovi, že ma svojou reakciou na citovaný blog donútil si o celom pozadí jeho kampane viac naštudovať. Poďme si teda rozobrať niektoré tvrdenia, ktorými sa Martin Šmilňák obhajoval v platenom inzeráte, uverejnenom 3.10.2014 v inzertných novinách Bardejovsko-Svidnícko-Stropkovsko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„V máji sme otvorili transparentný účet, na ktorý sme doteraz vložili 15 500 eur. Po dohode s manželkou tam išla časť našich rodinných úspor a časť mi prispeli darom priatelia zo združenia Náš Bardejov,“ napísal kandidát Šmilňák. V inzeráte zamlčal, koľko z tejto sumy tvoria rodinné úspory a kto konkrétne sú darcovia, ukrývajúci sa za spolkom Náš Bardejov.

Na portáli Politika open Martin Šmilňák zase zverejnil informácie, že len k 29.9.2014 (6 týždňov pred voľbami a to oficiálna kampaň ešte ani nezačala) minul na kampaň 15 000 eur a že celkovo financuje kampaň 6 000 eurami zo svojho a 11 000 eur je z darov fyzických osôb. Mne z toho vyplýva, že buď už má na kampaň len 2 000 €, čo asi minie na platené stĺpčeky v Matovičových novinách, alebo príde ďalšia finančná injekcia od mecenášov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Suma 15 500 eur, ktorú uvádza, nie je malá, je to približne 31 mesačných výplat bežného Bardejovčana, a preto by mal kandidát, ktorý hlása potrebu zmeny, vedieť podrobnejšie vysvetliť, odkiaľ sa toľko peňazí na jeho údajne transparentnom účte nabralo. Takú nákladnú kampaň sme totiž v Bardejove ešte nemali. Bolo by fér, keby nám Martin Šmilňák prezradil, či medzi jeho mecenášmi je napríklad aj pán Peter Štalmach. Jeho rodina prišla vďaka Mečiarovej privatizácii v Bardejove k obrovskému majetku a má v meste viaceré ekonomické záujmy.

V tejto súvislosti je zaujímavé, že Peter Štalmach prednedávnom uverejnil tendenčný blog o bardejovskej kogeneračke, ktorý sa ako vajce vajcu podobá ešte tendenčnejším článkom Mária Hudáka, redaktora denníka Korzár. Pán Hudák je totiž tiež aktivistom skupinky Náš Bardejov. Zdá sa, že kruh sa uzatvára. Už je jasnejšie, kto sa môže finančne a propagandisticky angažovať v kampani Martina Šmilňáka. Od pána, ktorý predstiera, že mu ide o zmeny, oprávnene očakávame, že sa otvorene prihlási nielen k svojim sponzorom, ale aj k hovorcom jeho volebného tímu. Tým redaktor Korzára Mário Hudák nepochybne je. Tak prečo to nepovedať nahlas?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tiež by sme si mali naliať čistého vína ohľadom reklamnej agentúry, ktorá robí Martinovi Šmilňákovi kampaň. Potom, čo obvolali asi celý Bardejov s telefonickým prieskumom, ktorý jednoznačne podsúval myšlienky kampane Martina Šmilňáka, nebol vôbec problém zistiť si na základe čísla, z ktorého volali, o tejto agentúre viac. Ide o bratislavskú firmu Strategy Consulting, jej majiteľmi sú Martin Lengyel a Martin Urmanič. Obaja začali robiť kariéru v kampani Mikuláša Dzurindu v roku 1998. Martin Lengyel potom robil kampaň ukrajinskému prezidentovi Juščenkovi. Vlastnil televíziu TA3 s pred nedávnom založil rádio Rocková republika. Dnes sa venuje už spomínanej reklamnej agentúre Strategy Consulting, ktorá stála napríklad aj za prezidentskou kampaňou Milana Kňažka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechce sa mi veriť, že Lengyel a Strategy Consulting robia v Bardejove charitu. A tiež sa mi nechce veriť, že by si túto milionársku agentúru mohol dovoliť Marin Šmilňák platiť z rozpočtu 15 500 eur. Služby Martina Lengyela sú oveľa drahšie. A Bardejovčania sa preto oprávnene pýtajú: Aké záujmy stoja za kandidátom na primátora Martinom Šmilňákom? Možno sa to dozvieme v ďalšom platenom inzeráte.

Tomáš Bučko

Tomáš Bučko

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vysokoškolský študent, ktorému nie je jedno, čo sa okolo neho deje: v rodnom Bardejove, na Slovensku i vo svete... No a samozrejme, hokej a futbal, to je moje :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu